Sinulle minä kukat kannan, ystävälleni rakkaimmalle annan — kauppias huolehtii asiakkaiden tarpeista ja Viessmann kukkien säilyvyydestä.

6.6.2018

Kukka-alan ammattilainen tietää, että hänen roolinsa on tarjota tuoreita tuotteita ja henkilökohtaista palvelua asiakkaan tunteikkaimpana aikana — häissä, valmistujaisissa, syntymäpäivinä, vuosipäivinä ja jopa hautajaisissa. Kuinka pitää sekä ammattimainen käyttäytyminen, että kukat kuivumasta tällaisen paineen alla? Yksi tapa on suunnitella toimintaa pitkäjänteisesti - ja löytää luotettava kumppani joka tukee kaikissa kylmäsäilytykseen liittyvissä tarpeissa. 

Solutions for flowershops

Jäähdytys on avainasemassa

Kaupallisia kylmäratkaisuja tarvitaan suurten leikkokukkamäärien säilytykseen. Jäähdytys minimoi kukkien pilaantumista vähentäen hengitysnopeutta, kuihtumista, eteeniherkkyyttä ja sen tuotantoa sekä mikrobien kehittymistä. 

Investointi laadukkaisiin kylmähuoneisiin ja kylmäkalusteisiin kasvattaa myyntiä ja vähentää jätettä. Kukkien säilyttäminen optimaalisessa lämpötilassa pitää terälehdet kosteina ja tuoreen näköisenä 1-3 viikon ajan, riippuen lajikkeesta. 

Oikeanlainen kylmäratkaisu säästää pitkän pennin energiankulutuksessa. Uudenaikaiset kylmäkalusteet kuluttavat huomattavasti vähemmän sähköä ja käyttävät luonnollisia kylmäaineita –  ne ovat ympäristöystävällisiä.

Viessmann, on yksi Euroopan johtavia kylmäjärjestelmien, kylmäkalusteiden ja kylmähuoneiden toimittajia. Uskomme energiatehokkuuteen, kestävään kehitykseen ja helppokäyttöisyyteen. Itseasiassa olemme listanneet muutamia vinkkejä, jotta parhaan mahdollisen kylmäkalusteen valitseminen olisi entistä helpompaa.

Jäähdytyksessä huomioitavia asioita:

  1. Vakaa lämpötila
    Kukat säilyttävät tuoreuden kauemmin kylmässä lämpötilassa (2-4 celsiusta). Itse asiassa, lajista riippuen kukat kestävät laadukkaina jopa 3 viikkoa, jos ne jäähdytetään asianmukaisesti. Parhaan lopputuloksen saavuttamiseksi kylmäkalusteen tulisi tarjota tasainen jäähdytys koko kalusteen alueella ja kierrättää ilmaa tehokkaasti. 

  2. Energiaa säästävä teknologia
    On vain luonnollista, että yritys ja sen varasto kasvaa kooltaan. Kasvu vaatii tehokkuutta ja modulaarisuutta ja energiatehokas kylmäkaluste tai kylmähuone on erinomainen esimerkki sellaisesta. Laadukas kylmäkaluste palvelee yritystä pitkällä tähtäimellä, optimaalisesti 8-12 vuotta, jos tarkkoja ollaan. Kyllä, se on sijoitus, mutta se maksaa itsensä takaisin suhteellisen lyhyessä ajassa.

  3. Näyttävä esillepano
    Kun asiakkaat kävelevät sisään, kauppiaat toivovat asiakkaan sanovan "vau". Asiakkaan on tunnettava, että hänelle tarjotaan kauneimmat kukat ja tuoreimmat kimput. Laajat esillepanoalueet ovat parhaat, ne eivät pelkästään säilytä tuotteitasi, vaan tuovat kukat kauniisti esille.

  4. Helppo puhdistaa
    Puhtaalla ja hyvinhoidetulla kukkakaupalla on valtava vaikutus asiakaskokemukseen ja laatukäsitykseen. Elämä ei kuitenkaan ole aina niin ruusuista, varsinkin kun leikkokukat tuottavat helposti roskia ja kostea ympäristö voi kerätä likaa ja bakteereja. Kylmäratkaisua valitessa kannattaa kiinnittää huomiota siihen, kuinka helppoa puhdistaminen on ja mikä on hygienian taso. Tällä on pitkän tähtäimen vaikutus kaupan imagoon ja henkilöstön työajan käyttöön.

Floristry 1200 x400

Tiivistettynä

Asiakkaat tietävät, että pienet asiat tekevät suurimman vaikutuksen. Oikealla hetkellä ojennetun kauniin kukkakimpun taustalla on merkittävä koneisto, joka pitää laadukkaat kylmäkalusteet toiminnassa. Asiakkaat voivat tuntea huolenpidon jokaisen kukkakimpun taustalla. Käännetään tämä tunne eduksemme!

Oletko kiinnostunut kukille sopivista kylmäratkaisuista?